Przetarg nieograniczony na roboty budowlane pn.: "Budowa budynku użyteczności publicznej w Krościenku Wyżnym".
Przetarg nieograniczony na roboty budowlane pn.:
"Budowa budynku użyteczności publicznej w Krościenku Wyżnym".
Ogłoszenie nr 2021/BZP 00045735/01 z dnia 2021-05-04
2021-05-04 Biuletyn Zamówień Publicznych Ogłoszenie o zamówieniu - Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy - Roboty budowlane
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Budowa budynku użyteczności publicznej w Krościenku Wyżnym
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Krościenko Wyżne
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 370440577
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Południowa 9
1.5.2.) Miejscowość: Krościenko Wyżne
1.5.3.) Kod pocztowy: 38-422
1.5.4.) Województwo: podkarpackie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL821 - Krośnieński
1.5.7.) Numer telefonu: 134315190
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@kroscienkowyzne.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.kroscienkowyzne.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych -
jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Budowa budynku użyteczności publicznej w Krościenku Wyżnym
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-1122cb2a-53de-11eb-8c05-9e31c4111ebc
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00045735/01
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-05-04 14:10
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00000212/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.1 Budowa budynku użyteczności publicznej w Krościenku Wyżnym
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art.
94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu
współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://bip.kroscienkowyzne.pl/
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków
komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie
komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Ofertę, zawiadomienia,
oświadczenia, wnioski lub informacje Wykonawcy przekazują przy użyciu miniPortalu, który dostępny
jest pod adresem: https://miniportal.uzp.gov.pl/.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: W celu
korzystania z systemu miniPortal konieczne jest dysponowanie przez użytkownika urządzeniem
teleinformatycznym z dostępem do sieci Internet. Aplikacja działa na Platformie Windows, Mac i Linux.
Specyfikacja połączenia, formatu przesyłanych danych oraz kodowania i oznaczania czasu odbioru
danych: 1) specyfikacja połączenia - Formularze udostępnione są za pomocą protokołu TLS 1.2,2)
format danych oraz kodowanie miniPortal - Formularze dostępne są w formacie HTML z kodowaniem
UTF-8,3) oznaczenia czasu odbioru danych – miniPortal - wszelkie operacje opierają się o czas
serwera i dane zapisywane są z dokładnością co do setnej części sekundy,4) integracja z systemem
ePUAP jest wykonana w wykorzystaniem standardowego mechanizmu ePUAP. W przypadku
Wykonawcy wysyłającego wniosek do Zamawiającego, ESP Zamawiającego automatycznie generuje
Rodzaj Urzędowego Poświadczenia Odbioru czyli Urzędowe Poświadczenie Przedłożenia (UPP), które
jest powiązane z wysyłanym dokumentem. W UPP w sekcji „Dane poświadczenia” jest zawarta
informacja o dacie doręczenia.6. System dostępny jest za pośrednictwem następujących przeglądarek
internetowych:1) Microsoft Internet Explorer od wersji 11.02) Mozilla Firefox od wersji 153) Google
Chrome od wersji 204) Microsoft Edge7. Szczegółowe wymagania techniczne i organizacyjne
wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń
oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Regulaminie korzystania z systemu
miniPortal (https://miniportal.uzp.gov.pl/WarunkiUslugi, https://miniportal.uzp.gov.pl/Instrukcje) oraz
Warunkach korzystania z elektronicznej platformy usług administracji publicznej (ePUAP).
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi
elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie
są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Par. Europ.
iRady (UE) 2016/679 z dnia 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku
zprzetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz
uchyleniadyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o danych) (Dz. U. UE L119 z dnia 4.05.2016 r.,
str. 1;zwanym dalej „RODO”) informujemy, że:1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest
WójtGminy Krościenko Wyżne;2) administrator powołał IOD, z którym mogą się Państwo kontaktować
wewszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych (dane kontaktowe: Kacper
Sabik,e-mail: odo@kroscienkowyzne.pl , tel. 134315190 wew. 23)3) Pani/Pana dane osobowe
przetwarzanebędą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z przedmiotowym
postępowaniem oudzielenie zamówienia publicznego, prowadzonym w trybie przetargu
nieograniczonego.4) odbiorcamiPani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym
udostępniona zostanie dokumentacjapostępowania w oparciu o art. 74 p.z.p.5) Pani/Pana dane
osobowe będą przechowywane w czasieokreślonym przepisami prawa, zgodnie z przepisami
archiwalnymi tj. Rozporządzeniem Prezesa RadyMinistrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie
instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowychwykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i
zakresu działania archiwów zakładowych, o ileprzepisy szczegółowe nie określają innego terminu
przechowywania.6) obowiązek podania przezPanią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana
dotyczących jest wymogiem ustawowymokreślonym w przepisanych p.z.p., związanym z udziałem w
postępowaniu o udzielenie zamówieniapublicznego.7) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych
decyzje nie będą podejmowane wsposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO.8) posiada
Pani/Pan:a) na podstawie art. 15RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących
(w przypadku, gdy skorzystanie ztego prawa wymagałoby po stronie administratora niewspółmiernie
dużego wysiłku może zostaćPani/Pan zobowiązana do wskazania dodatkowych informacji mających
na celu sprecyzowanieżądania, w szczególności podania nazwy lub daty postępowania o udzielenie
zamówienia publicznegolub konkursu albo sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania
o udzieleniezamówienia);b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych
osobowych(skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o
udzieleniezamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z p.z.p.
oraz niemoże naruszać integralności protokołu oraz jego załączników);c) na podstawie art. 18 RODO
prawożądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem
okresutrwania postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu oraz przypadków, o
którychmowa w art. 18 ust. 2 RODO (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania
wodniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub
wcelu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy
interesupublicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego);d) prawo do wniesienia skargi do
PrezesaUrzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych
osobowychPani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO; 9) nie przysługuje Pani/Panu:a) w
związku z art. 17ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;b) prawo do
przenoszenia danychosobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;c) na podstawie art. 21 RODO
prawo sprzeciwu, wobecprzetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania
Pani/Pana danychosobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO; 10) przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia
skargi do organunadzorczego na niezgodne z RODO przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych
przezadministratora. Organem właściwym dla przedmiotowej skargi jest UODO, ul. Stawki 2, 00-
193Warszawa.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: WGOŚ.IV.271.3.2.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot
odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie
przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane pn.: „Budowa budynku użyteczności publicznej
w Krościenku Wyżnym” polegające na budowie budynku użyteczności publicznej w Krościenku
Wyżnym usytuowanym na działce 4011/7 obręb Krościenko Wyżne. Przedmiotowy obiekt będzie
budynkiem trzykondygnacyjnym, niepodpiwniczonym, przykrytym częściowo dachem
dwuspadowym krytym blachą na drewnianej konstrukcji dachowej, częściowo stropodachem
niewentylowanym krytym papą termozgrzewalną wykonanym w technologii tradycyjnej.Ogólny
opis budynku:1. Budynek o wymiarach zewnętrznych 47,89 m x 18,04 m i wysokości 11,79 m.2.
Budynek wyposażony będzie w następujące instalacje:1) instalacja wodociągowa zasilana z
gminnego wodociągu;2) instalacja kanalizacji sanitarnej włączona do gminnej sieci kanalizacji
sanitarnej;3) instalacja gazowa włączona do zewnętrznej sieci gazowej w oparciu o przyłącz
gazowy realizowany przez Zakład Gazowniczy;4) instalacja centralnego ogrzewania zasilana z
wewnętrznej kotłowni gazowej;5) instalacja elektryczna włączona do sieci energetycznej w
oparciu o przyłącz energetyczny realizowany przez Zakład Energetyczny;6) instalacje wentylacji
mechanicznej i klimatyzacji3. Podstawowe parametry budynku:1) wymiary zewnętrzne 47,89 m x
18,04 m.2) Powierzchnia zabudowy 554,67 m2.3) Kubatura 6 062,00 m3.4) Liczba kondygnacji:
3 kondygnacje nadziemne.5) Wysokość budynku 11,79 m.6) Poziom posadzki parteru ±0,00 =
277,04 m n.p.m.7) W ramach infrastruktury technicznej przewidziano wykonanie:a) placu
manewrowego z parkingiem o nawierzchni z betonowej kostki brukowej gr. 8 cm na podbudowie
z kruszywa naturalnego/łamanego gr. 40 cm;b) płytki odbojowej i chodników o nawierzchni z
betonowej kostki brukowej gr. 8 cm na podbudowie z kruszywa naturalnego/łamanego gr. 20
cm.Przedmiot zamówienia realizowany będzie w dwóch etapach::Etap I obejmujący w
szczególności wykonanie następujących robót:1. Robót budowlanych do stanu zerowego w tym
w szczególności:a) prac ziemnych;b) robót betonowych ław i ścian fundamentowych;c) pionowa
izolacja fundamentów.2. Robót budowlanych do stanu surowego zamkniętego w tym w
szczególności:a) ścian konstrukcyjnych;b) kominów;c) płyt, stóp i schodów;d) dachu (konstrukcja
+ pokrycie dachowe);e) stolarki okiennej i drzwiowej zewnętrznej.3. Robót wykończeniowych w
tym w szczególności:a) ścian działowych.4. Instalacji elektrycznej w tym w szczególności:a)
zasilania energetycznego;b) instalacji elektrycznej podtynkowej;c) instalacji odgromowej,
uziemiającej i połączeń wyrównawczych;d) instalacji przyzywowa.Etap II obejmujący w
szczególności wykonanie następujących robót:1. Robót budowlanych wykończeniowych
pozostałych w tym w szczególności:a) elewacji zewnętrznej;b) tynków wewnętrznych ścian i
sufitów;c) posadzek;d) stolarki okiennej i drzwiowej wewnętrznej;e) sufitów podwieszanych;f)
zabudowy połaci dachowych;g) konstrukcji pergoli;h) okładzin elewacyjnych;i) platformy
osobowej systemowej.2. Robót budowlanych do stanu surowego zamkniętego w tym w
szczególności:a) opraw oświetleniowych, gniazd itp.;b) instalacji teletechnicznej;c) instalacji
fotowoltaicznej;d) instalacji monitoring;e) instalacji nagłośnienia.3. Instalacji elektrycznej
pozostałej.4. Instalacji wodnych, kanalizacyjnych i gazowych.5. Wentylacji mechanicznej i
klimatyzacji.6. Zagospodarowania terenu.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest
w przedmiarach robót i dokumentacji projektowej stanowiących załączniki do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45211350-7 - Roboty budowlane w zakresie budynków wielofunkcyjnych
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45111100-9 - Roboty w zakresie burzenia
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45223100-7 - Montaż konstrukcji metalowych
45223300-9 - Roboty budowlane w zakresie parkingów
45223500-1 - Konstrukcje z betonu zbrojonego
45261000-4 - Wykonywanie pokryć i konstrukcji dachowych oraz podobne roboty
45262500-6 - Roboty murarskie i murowe
45342000-6 - Wznoszenie ogrodzeń
45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 24 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na
podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
jakość, w tym do parametry techniczne, właściwości estetyczne i funkcjonalne takie jak
dostępność dla osób niepełnosprawnych lub uwzględnianie potrzeb użytkowników
4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji jakości
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet
lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na
zasadach określonych w Rozdziale IX SWZ, oraz spełniają określone przez Zamawiającego
warunki udziału w postępowaniu.2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy,
którzy spełniają warunki dotyczące:1) zdolności do występowania w obrocie
gospodarczym:Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.2) uprawnień do
prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych
przepisów:Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.3) sytuacji ekonomicznej lub
finansowej:Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.4) zdolności technicznej lub
zawodowej:Rozpatrywane będą oferty, w których Wykonawca oświadczy, że spełnia warunek
udziału w postępowaniu dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej oraz:a) wykaże, że
wykonał w ciągu ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres
prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej jedną robotę budowlaną
związaną z przedmiotem zamówienia o wartości minimum 4 000 000,00 złotych (słownie: cztery
miliony złotych 00/100) brutto.b) wykaże, że dysponuje osobami zdolnymi do wykonania
zamówienia, posiadającymi kwalifikacje niezbędne do wykonania zamówienia tj. dysponuje co
najmniej: jednym kierownikiem budowy z uprawnieniami budowlanymi do kierowania robotami
budowlanymi o specjalności konstrukcyjno-budowlanej, która jest członkiem właściwej izby
samorządu zawodowego, jednym kierownikiem robót z uprawnieniami budowlanymi o
specjalności elektrycznej oraz z uprawnieniami SEP grupa D i E, będącego członkiem właściwej
izby samorządu zawodowego; jednym kierownikiem robót z uprawnieniami budowlanymi do
kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji sieci i
urządzeń wodociągowych, kanalizacyjnych, gazowych, cieplnych i klimatyzacyjnowentylacyjnych,
będącego członkiem właściwej izby samorządu zawodowego.3. Zamawiający,
w stosunku do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w odniesieniu
do warunku dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej - dopuszcza łączne spełnianie
warunku przez Wykonawców.4. Zamawiający może na każdym etapie postępowania, uznać, że
wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez wykonawcę
sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub
zawodowych wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze wykonawcy może mieć
negatywny wpływ na realizację zamówienia.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków
udziału w postępowaniu: 1) Oświadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o
braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16.02.2007 r. o
ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2021 r. poz. 275), z innym wykonawcą, który złożył
odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo
oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami
potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej - załącznik
nr 2 do SWZ;2) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a
jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, porównywalnych z robotami
budowlanymi stanowiącymi przedmiot zamówienia, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty,
miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem
dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności
informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo
ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone
przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej
przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne
odpowiednie dokumenty - załącznik nr 5 do SWZ;3) wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do
realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami
budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich uprawnień niezbędnych do wykonania zamówienia, a
także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi
osobami, sporządzony według wzoru załącznik nr 6 do SWZ.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia swojej oferty wadium w wysokości: 125
000,00 zł (słownie: sto dwadzieścia pięć tysięcy 00/100 złotych);2. Wadium wnosi się przed
upływem terminu składania ofert.3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku
następujących formach:1) pieniądzu; 2) gwarancjach bankowych;3) gwarancjach
ubezpieczeniowych;4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust.
5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju
Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2020 r. poz. 299).4. Wadium w formie pieniądza należy wnieść
przelewem na konto w Banku Gospodarstwa Krajowego n rachunku 77 1130 1105 0005 2490
0020 0004 z dopiskiem "Wadium - WGOŚ.IV.271.3.2.2021".UWAGA: Za termin wniesienia
wadium w formie pieniężnej zostanie przyjęty termin uznania rachunku Zamawiającego.5.
Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji musi być złożone jako oryginał gwarancji
lub poręczenia w postaci elektronicznej i spełniać co najmniej poniższe wymagania:1) musi
obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez
Wykonawcę określone w ustawie p.z.p. 2) z jej treści powinno jednoznacznej wynikać
zobowiązanie gwaranta do zapłaty całej kwoty wadium;3) powinno być nieodwołalne i
bezwarunkowe oraz płatne na pierwsze żądanie;4) termin obowiązywania poręczenia lub
gwarancji nie może być krótszy niż termin związania ofertą (z zastrzeżeniem iż pierwszym
dniem związania ofertą jest dzień składania ofert); 5) w treści poręczenia lub gwarancji powinna
znaleźć się nazwa oraz numer przedmiotowego postępowania;6) beneficjentem poręczenia lub
gwarancji jest: Gmina Krościenko Wyżne. 7) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających
się o udzielenie zamówienia (art. 58 p.z.p.), Zamawiający wymaga aby poręczenie lub gwarancja
obejmowała swą treścią (tj. zobowiązanych z tytułu poręczenia lub gwarancji) wszystkich
Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub aby z jej treści wynikało,
że zabezpiecza ofertę Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia
(konsorcjum);6. Oferta wykonawcy, który nie wniesie wadium, wniesie wadium w sposób
nieprawidłowy lub nie utrzyma wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub
złoży wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 p.z.p. zostanie
odrzucona.7. Zasady zwrotu oraz okoliczności zatrzymania wadium określa art. 98 p.z.p.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o
udzielenie zamówienia:
Zamawiający, w stosunku do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia,
w odniesieniu do warunku dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej - dopuszcza
łączne spełnianie warunku przez Wykonawców.1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o
udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do
reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie
zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty. 2. W przypadku
Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia, o których
mowa w Rozdziale X ust. 1 SWZ, składa każdy z wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają
brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z
wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.3. Wykonawcy wspólnie
ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika,
które roboty budowlane wykonają poszczególni wykonawcy.4. Oświadczenia i dokumenty
potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców
wspólnie ubiegających się o zamówienie.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które
zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane:
Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Oprócz przypadków, o których mowa w art. 455 ust. 1 i 2 p.z.p. oraz wskazanych w § 16,
Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści
oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w następującym zakresie:1) terminu
realizacji prac objętych umową w przypadkach, o których mowa w projekcie umowy, 2) zmiany
personelu wykonawcy na stanowiska kluczowe za uprzednią akceptacją na piśmie. Wykonawca
składający ofertę zobowiązany jest w przypadku podpisania umowy do skierowania do pracy
osoby wskazanej w wykazie. W przypadkach losowych Zamawiający zaakceptuje zmianę
kierownika w przypadku, gdy kwalifikacje zawodowe proponowanego kandydata będą takie
same lub wyższe niż osoby wymienionej w formularzu ofertowym, a doświadczenie podlegające
punktacji będzie nie mniejsze niż określone w ofercie Wykonawcy. Wymagana jest pisemna
zgoda Zamawiającego, po pisemnym przedłożeniu dokumentów potwierdzających
doświadczenie i kwalifikacje;3) w zakresie podwykonawstwa za uprzednią zgodą
Zamawiającego w przypadkach, o których mowa w projekcie umowy, :2. Jeżeli zmiana albo
rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się,
na zasadach określonych w art. 118 p.z.p., w celu wykazania spełniania warunków udziału w
postępowaniu, o których mowa w art. 112-117 p.z.p., Wykonawca jest obowiązany wykazać
Zamawiającemu, iż proponowany inny podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia je
w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia.1.
Strony przewidują możliwość zmiany wynagrodzenia Wykonawcy w przypadkach, o których
mowa w projekcie umowy2. Zasady wprowadzenia zmian wysokości wynagrodzenia
Wykonawcy w przypadkach, o których mowa w projekcie umowy3. Wynagrodzenie Wykonawcy
na zasadach określonych w niniejszej umowie oraz w treści art. 439 p.z.p. podlegać będzie
waloryzacji prowadzącej do dokonywania zmian wysokości wynagrodzenia należnego
Wykonawcy, w przypadku zmiany cen dających się wyodrębnić i ustalić materiałów lub kosztów
związanych z realizacją zamówienia. Zmiany Wynagrodzenia, w związku ze wzrostem lub
spadkiem cen mogą skutkować zwrotem lub spadkiem wynagrodzenia, w zależności od zmiany
wskaźników cen. 4. Maksymalna wysokość zmiany wynagrodzenia ryczałtowego określonego w
§ 6 ust. 2, jaką dopuszcza Zamawiający w efekcie wprowadzania zmian w wysokości
wynagrodzenia wynikających z dokonywania waloryzacji nie może przekroczyć 5% wartości
wynagrodzenia umownego brutto określonego w § 6 ust. 2 lit. c z chwili zawarcia umowy.5.
Poziom zmiany cen mat. lub kosztów związanych z realizacją zam. uprawniających do żądania
zmiany wynagrodz. nie może być mniejszy niż 2% dotychczasowego poziomu cen ryczałtowych
określonych w § 17.6. Waloryzacja wynagrodzenia następuje po raz pierwszy począwszy od
pierwszego dnia 13 m-ca realizacji zamówienia.7. Waloryzacji podlega pozostała do wypłaty
część wynagrodzenia należnego Wykonawcy.8. Wynagrodzenie Wykonawcy będzie podlegało
waloryzacji raz na kw.9. Wynagrodzenie Wykonawcy będzie korygowane dla oddania wzrostów
lub spadków kosztów związanych z realizacją zamówienia w oparciu o wskaźnik wzrostu
(spadku) cen towarów i usług konsumpcyjnych ogłaszany w komunikacie Prezesa GUS.10.
Postanowień umownych w zakresie waloryzacji nie stosuje się od chwili osiągnięcia limitu, o
którym mowa w ust. 611. W umowach zawieranych pomiędzy Wykonawcą a podwykonawcą,
Wykonawca lub podwykonawca jest zobowiązany zawrzeć postanowienia przewidujące, iż w
przypadku gdy umowa o podwykonawstwo przekracza lub przekroczy 12 m-ca (np. w wyniku
zawarcia aneksu), kwoty należne podwykonawcy będą korygowane dla oddania wzrostów lub
spadków cen, zgodnie z ust. 1-10 powyżej. Intencją stron jest aby warunki waloryzacji w
umowach zawieranych pomiędzy Wykonawcą a podwykonawcą możliwie jak najbardziej
odpowiadały warunkom waloryzacji przewidzianym w niniejszym paragrafie.Szczegóły zmian w
projekcie umowy.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety
związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2021-05-19 12:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Składanie ofert następuje za pośrednictwem miniPortalu Urzędu
Zamówień Publicznych pod adresem: https://miniportal.uzp.gov.pl/.
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-05-19 12:15
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni
Ogłoszenie nr 2021/BZP 00045735/01 z dnia 2021-05-04
2021-05-04 Biuletyn Zamówień Publicznych Ogłoszenie o zamówieniu - Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy - Roboty budowlane
Data składania ofert:
2021-05-19 12:00:00
Data wpłaty wadium:
2021-05-19 12:00:00