Przejdź do treści
Gmina Krościenko Wyżne
bip.gov.pl

wyszukiwarka zaawansowana

Udostępnianie materiałów archiwalnych

Wnioski o udostępnienie danych znajdujących się w zasobie archiwalnym urzędu należy składać na adres korespondencyjny:
 
Urząd Gminy Krościenko Wyżne
ul. Południowa 9
38-422 Krościenko Wyżne

 

Sposoby i zasady udostępniania danych zawartych w zasobie archiwalnym urzędu reguluje „Instrukcja archiwalna dla Urzędu Gminy Krościenko Wyżne i archiwum zakładowego” wprowadzona zarządzeniem Wójta Gminy Krościenko Wyżne Nr 31/2002 z dnia 10 grudnia 2002 r w części: Rozdział 2, Przepisy szczególne, Udostępnianie i korzystanie z akt w archiwum.
 
Rozdział 2,
Przepisy szczególne,
Udostępnianie i korzystanie z akt w archiwum
  
§ 9 
  1. Udostępnianie materiałów  archiwalnych i dokumentacji niearchiwalnej następuje dla celów służbowych tj. dla potrzeb komórki organizacyjnej na żądanie organów kontrolnych oraz dla celów naukowo-badawczych.
  2. Udostępniane są całe teczki akt, a nie poszczególne dokumenty wyjmowane
    z teczek.
  3. Udostępnianie akt dla celów służbowych  odbywa się na podstawie karty udostępniania akt wypełnionej przez komórkę organizacyjną, która chce korzystać z akt i podpisaną przez kierownika tej komórki.
  4. Karty udostępniania akt należy numerować kolejno w obrębie każdego roku kalendarzowego i przechowywać przez okres jednego roku od chwili zwrotu wypożyczonych akt.
  5. Korzystanie z zasobu archiwum odbywa się na miejscu i pod nadzorem osoby odpowiedzialnej za archiwum zakładowe.
  6. W miejsce wyjętych z regału akt wkłada się kartę zastępczą (wzór nr 7).
  7. Korzystający z zasobu ponoszą pełną odpowiedzialność za całość udostępnionych im akt i ich zwrot w wyznaczonym terminie.
  8. Odbioru udostępnionych akt potwierdza pracownik odpowiedzialny za archiwum na karcie udostępnienia w obecności osoby zwracającej akta.
  9. W razie stwierdzenia braków lub uszkodzeń zwracanych akt, prowadzący archiwum zakładowe sporządza protokół, który podpisuje wypożyczający i jego bezpośredni przełożony. Protokół sporządza się w trzech egzemplarzach,
    z których jeden załącza się w miejsce zagubionych, czy uszkodzonych akt, drugi przechowuje archiwum zakładowe w specjalnej teczce, a trzeci przekazuje się kierownikowi komórki organizacyjnej, który wydał zezwolenie na wypożyczenie dokumentacji.
  10. Kierownik komórki organizacyjnej w której uszkodzono lub zagubiono akta przeprowadza postępowanie wyjaśniające w celu pociągnięcia winnego do odpowiedzialności służbowej.
powrot
Podmiot publikującyUrząd Gminy Krościenko Wyżne
WytworzyłAldona Żywiec - Redaktor BIP2009-12-14
Publikujący Bogdan Zięba - Administrator BIP 2009-12-14 22:46
Urząd Gminy Krościenko Wyżneul. Południowa 9, 38-422 Krościenko Wyżne tel. (13) 431 51 90 email: urzad@kroscienkowyzne.pl
Wygenerowano: 23 listopada 2024r. 10:27:11
[ X ]
Nowe zasady dotyczące cookies W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.